Stellingen en woordspelingen, deel 1.

Een eerste serie stellingen i.v.m. de islam:

1.) Zonden zijn wonden.

2.) Ik behoor tot de shi’ah (partij) van de Sunni’s.

3.) Je ‘lult’ (vergeef me mijn taalgebruik) uit je nafs (je ego i.p.v. je nek).

4.) Salafi’s zijn de ware Sufi’s.

5.) De jihaad is geen haat.

6.) De islam is niet lam.

7.) Het “lam God’s” is niet van de islam.

8.) Vertrouw op God maar zet je fiets op slot. (Nederlandse versie van de hadith: Vertrouw op Allah maar bind je kameel vast.)

9.) Discussies rondom Salafisme: wil de ware Salafi opstaan!

10.) Islam: de religie van…. Jantje. Ja, ook van hem.

11.) Ieder voor zich en God voor ons allen.

12.) Ho-Mo: Hollandse Moslim.

3 Comments

Filed under Random thoughts

3 responses to “Stellingen en woordspelingen, deel 1.

  1. Abu Tasnim

    salaamoe alaykoem beste broeder, moge Allah je verijken met veel kennis.

    Ik vind het interessant hoe je ‘t geformuleerd hebt. Een een leuke woordspeling. Met de woordspelingen; 1, 4 (-de ware Salafi’s wel ! ), 5, 6, 8 (-erg grappig), 9, 10, 11 en 12 ben ik het zeker met je eens en/of ik vind ze in iedergeval erg grappig.

    De woordspelingen 2 (-ik vind ‘m niet zo universeel zoals de rest, maar wel passen bij jouw persoonlijk), 3 (-taalgebruik vind ik toch niet zo passend, maar het idee is wel goed) en bij nr. 7 (-ik begrijp ‘m niet?).

    Ik wens je veel succes met je log beste Ho-Mo en beste broeder, salaamoe alaykoem wa rahmatoe-llah.
    Zakariya.

  2. haruni

    Wa aleykumu salam wa rahmatullah beste Zakariya,

    Jazzak Allah voor je commentaar! M.b.t nr. 7 nog het volgende: het is misschien een beetje vergezocht maar gaat eigenlijk heel diep. Lam is een deel van het woord ‘islam’. In de Bijbel wordt Jezus Christus / ‘Isa aleyhi salam door Johannes de Doper / Yahya aleyhi salam het “lam God’s” genoemd. Dit verwijst naar de oude Joodse gewoonte om middels een zoenoffer (de kruisiging) het volk te bevrijden van zijn zonden. Om die reden met name, omdat dit in strijd is met de islamitische opvatting over zonden en de missie van ‘Isa volgens de islam, is de theorie van het lam God’s niet van de islam. Snap je het nu? Verder verwijst het lam God’s ook naar een bekend schilderij van de gebroeders van Eyck en schilderijen zijn ook niet van de islam om het zo uit te drukken. Dat was mijn gedachtegang hierachter.

    Vrede,

    Harun

    p.s. er komen meer stellingen als deze. Ik verzamel ze tot ik er genoeg heb om op het log te plaatsen, zo’n 10 stuks.

  3. Pingback: Mijn posts in het Nederlands « Bayt ul-Hikma – House of Wisdom

Leave a Reply

